13 mars, 2011

The times they are a-changin'

Jag minns den gamla goda tiden  när man som barn hatade IKEA mer än livet självt. När föräldrarna med orubbligt målmedvetenhet släpade fram en genom det närmsta blågula varuhusets oändliga katakomber kändes meningen med livet plötsligt väldigt grå. Man kom uppskatta livet lite mer varje gång bara lyckades överleva säng-, kök och badrumsavdelningen och till slut ta sig hem.

The times they are a-chngin' som Zimmerman beskrev det.

Igår sprang jag med inslag av små hoppsasteg in på IKEA Milano. Vilket ställe! Det var om att jag aldrig någonsin sett en Ektorp-soffa tidigare. Om det inte varit för mina rumskamraters vakande ögon och övertygande tal så hade jag plockat på mig allt jag kunnat bära. En intressant twist.

Fick i alla fall med mig svensk mat och dryck för 45€. IKEA Milano har ju allt ifrån Kalles kaviar till Mariestad i sitt utbud, så det var ingen vidare prestation.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter Facebook More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes Powered by Blogger | DSW printable coupons