03 mars, 2011

Home away from home

Så. Nu lovar och svär jag att det ska bli lite fart här. Efter att ha flyttat TRE gånger på lika många månader ska det bli skönt att slå sig till ro ett tag. Eller i alla fall fem månader.

Sen mitt senaste inlägg har galet mycket hänt. Min sista vecka i Siena är avklarad. Jag har 6 hp Italienska i bagaget. Men framför allt har jag mängder med nya vänner med mig ifrån Siena. Underbara människor som jag redan saknar så att det smärtar.

Sista veckan bjöds jag på cypriotisk buffé hos mina vänner Savvas, Christos och Erodotos innan sista utekvällen inleddes. En fantastisk kväll och ett värdigt slut på en av de bästa månaderna i mitt liv.

Men månaden tog ju inte riktigt slut där. Förra fredagen begav jag mig mot Rom för att möta ett helt gäng med förvirrade svenska turister. En fin helg med födelsedagsfirande, promenerande, fotboll och 45€'s fiskar.

Sen jag lämnade Rom i söndags till idag har jag varit på resande fot. I sällskap med min estniske polare Martin Murusalu har jag sett Bergamo, besökt mitt nya Universitet i Como, sökt och funnit bostad i Como och slutligen flyttat till Como.

Så nu sitter jag äntligen här. I en fräsch lägenhet 50 meter ifrån Lago Como, 150 meter ifrån Como centrum. I mitt eget rum. Tack.

Men att vila är inget man har tid med när man är i Italien. Imorgon blir det att ge sig av igen. Den årliga Carnevalen i Venedig  pågår och det vore ju en skam att missa den. Så imorgon blir det att borda Treno Regionale igen. På söndag ska jag berätta hur det gick.

Tills dess får ni hålla tillgodo med några foton.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter Facebook More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes Powered by Blogger | DSW printable coupons