08 mars, 2011

Como, som att komma hem.

Venedig. Denna mytomspunna och förtrollade stad stod plötsligt framför mig i Lördags. Och vilken syn. Tusentals med människor i masker. Strålande solsken. Återseende av kära och saknade vänner. Och så staden själv.

Jag låter bilderna tala för sig själva.

***


Tiden jag inte spenderade i Venedig spenderades i Padova. En stad okänd för de flesta svenskar, innan det här också för mig (kanske för deras avsaknad av Serie A-lag), men som fortfarande fungerar som hemstad för 1,6 mille italienare. En intressant iaktagelse.

En grym helg som i alla fall momentant botade min längtan efter några av mina underbara vänner ifrån Siena. Tack för det.

***

Idag började skolan. Kurs i projektledning. Och till min stora glädje mötte jag mina första svenskar här. Trivsel.

****

Bilder:


Killen med Sverige-tröja var tydligen ifrån Ungern. När jag sa att han i alla fall hade en snygg tröja fick jag svaret: "Cosi Cosi". POSER!


Ci vediamo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter Facebook More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes Powered by Blogger | DSW printable coupons