02 februari, 2011

Siena, statusuppdatering.

Såå, då var man framme. Efter att i måndags spenderat 14 timmar på resande fot å sitter jag nu i mitt lilla studentrum på internatet Villa il Pino. Ett mysigt liten rum. Kakelgolv, synliga takbjälkar och två fönster med okey utsikt. Här i Siena ska jag läsa 6 högskolepoäng italienska. Kommer bli spännande. Inledde kursen igår med en diagnos som ska användas för gruppindelning. Kändes ju lite kul att inte ens förstå inledningstexten. Men men, jag och min polska polare Lukasz skrev varsitt fint litet meddelande om att "Total beginner"-gruppen var vår melodi. Förhoppningsvis går meddelandet fram.

Italienare är ett speciellt folk. Dom påstår sig ha lyckats med kall fusion, men ett stabilt trådlöst bredband kan dom inte klara av att erbjuda. Inte ens när man betalar 15€ för det. Bittert.

Tog en tripp in till statskärnan igår för en premiäröl. Mysigt värre. Besökte en irländsk pub vid namn The Dublin Post. Stor risk att det blir fler besök dit.

Bjussar på lite foton ifrån mina första timmar här.

Min första frukost, serverad på internatet. Fint med croissant och Parisarbulle till frukost. En tradition att föra med sig hem.
Kända torget Piazza del Campo om bland annat kan ses i öppningsscenen i Quantum of Solace. 

Till min oerhörda glädje hittade vi ett Caf'é som serverade Cafe di Americano. Kommer hinna bli stamkund innan februari är över.
Ciao ciao tills vi hörs igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Twitter Facebook More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes Powered by Blogger | DSW printable coupons